Seminyak

18 maart 2017 - Seminyak, Indonesië

Eindelijk. Eindelijk ben ik er dan. Het lange wachten maanden van tevoren en de lange heenreis zijn tot een eind gekomen en ik ben eindelijk op bestemming aangekomen. Ik heb er maanden naar uitgekeken en het eerste wat in me opkwam toen ik het vliegtuig uitstapte: 'Jezus wat is het warm'. Vanuit het kouwe kikkerlandje naar het reusachtige, warme broeierige Indonesië.  Genieten!

Ik begin in Seminyak. Een bruisend, modern, touristisch stadje aan de zuidkust van Bali. Het is een heel leuk stadje, maar het allereerste wat ik gedaan heb toen ik aankwam is 14 uur lang slapen. Dat had ik wel nodig! Toen ik de volgende ochtend fris, fruitig en bezweet wakker werd, heb ik een verkenningswandelingtje gemaakt door Seminyak. Wat is het heerlijk chaotisch! Overal mensen die je aanspreken met allerlei koopwaren: "Good price, Good price". Taxi's en ojek's die om de haverklap naar je toeteren en naast je stil gaan staan: "Transport, transport". Verkeer kennen ze hier niet in Indonesië. Die strepen op de weg: 'nog nooit gezien gewoon overheen rijden'. Knipperlicht: 'nooit van gehoord'. Het enige wat ze hier wel goed uitgevonden hebben is de toeter!.

Maar goed. Ik heb mijn inburgeringscursus gehad.  Ik heb mijn eerste sarong gekocht, mijn eerste loempia goreng gegeten en een ijskoude bintang gedronken in ' Warung Candita', mijn eerste nasi goreng in de Warung gegeten, mijn eerst geroosterde maiskolf van de kaki lima gehaald en mijn eerste tropische regenbui gehad.

Verder heb ik heel veel gechillt.  Bij het zwembad van hostel, op het strand van Seminyak, op de bank van het café. Even bijkomen. In mijn hostel heb ik een gezellige duitser ontmoet. We wilden eigenlijk zonsondergang bekijken, maar toen we op het strand aankwamen begon het keihard te regenen :(. Dus toen hebben we maar een frisse bintang gedronken in een chique café. Ook niet verkeerd.

Het bevalt goed hier, ik heb even kunnen acclimatiseren. Nu wordt het tijd voor het echt werk. Morgen ga ik naar Ubud, de stad van de tempels en spiritualiteit midden tussen de rijstvelden.

1. Mama:
    18 maart 2017
    Hi Passie, dat klinkt goed allemaal. Zo herkenbaar. Het chaotische verkeer, het getoeter, de mensen die je aanspreken en van alles willen verkopen. Een ijskoude Bintang en nasi goreng bij de warung. Zo te zien is er nog niet veel veranderd in Indonesie. Wat een heerlijk land. Lekker genieten.
  2. Annette:
    18 maart 2017