Nieuwe werkgever, te veel luxe en back to the roots

8 mei 2017 - Lombok International Airport, Indonesië

Weer even een update vanuit Verweggistan! Ik begin bij Lombok (Ja, ik ben ALWEER terug gegaan naar Tete Batu. Ik weet het. Ik ben hopeloos). Maar ik ging nog even 2 dagen terug naar Lombok om m'n vriendjes daar weer op te zoeken. (Beoordeel me niet te zwaar, het was een van de goedkoopste opties).

Het voelde goed om weer terug te zijn in mijn geliefde Tete Batu en deze keer werd ik geüpgraded. In plaats van een tent kreeg ik een bungalow en werd ik toevertrouwd met allemaal kleine taakjes. Zo heb ik voor tour guide gespeeld voor een liefelijk Duits koppel dat enorm graag naar de geheime waterval wilde, maar Sam (de normale gids) was te brak om op te staan. Aangezien ik zo'n 4 keer naar die waterval geweest was in mijn eerste verblijf daar, werd ik verkozen tot nieuwe gids. Ook boodschappen doen op de markt, avond eten koken en als taxi fungeren stond op mijn nieuwe taken lijstje. Zoals Sam het verwoordde: 'You're not a guest, you're family.'

Dus na een opnieuw hartverscheurend afscheidt zat ik dan eindelijk in het vliegtuig naar buiten Indonesië. En ik wist niet hoe snel ik weer terug moest gaan.

Singapore is een prachtige stad. Alleen niks voor mij. Grote, luxe kantoorgebouwen. Enorme boulevards met palmbomen gevuld met dure BMW en Porsche auto's die aan je voorbij scheuren. Rijke zakenmannen en vrouwen lopen aan je voorbij in de meest dure kledingmerken. Op elke hoek van de straat een shoppingmall met merken waarvan ik het bestaan niet wist en waarvan de prijs van 1 kledingstuk gelijk is aan mijn kamerhuur van een jaar.

Het is niet dat alles verschrikkelijk was. Mijn Nerdhartje sloeg even over toen ik een luxe shoppingmall binnen liep en voor me neus het meest fantastische café van de wereld zag. Het superhelden café. Ik heb een fantastische lunch gehad omringt door Batman, superman, aquaman, superwoman, the joker, the penquin en wie je verder nog wilt. En het leukste was: mijn drankje had een cape!!

En daar hield het niet bij op. Want toen ik daarna naar Gardens by the bay liep, bleek daar de jaarlijkse Star Wars conventie te zijn. Mijn Nerdhartje stopte even. 2 x geluk op 1 dag. Hoedan? Na alle fanart en merchandise bekeken te hebben en een praatje met de stormtroopers werd het laat en tijd om weer terug te gaan naar het hostel.

En toen sloeg het noodlot toe. Na een onrustige nacht werd ik de volgende ochtend doodziek wakker. Ik ben al een aantal weken verkouden met wisselende dagen, maar deze sloeg alles. Meer dan 40 graden koorts, niet in staat om te lopen, eten en praten. Kots misselijk en barstende koppijn. Ik heb mijn dag slapend doorgebracht.

Toen het in de avond wat beter ging, was ik helemaal klaar met Singapore en wilde ik weer terug naar het oude vertrouwde Indonesië. Gelukkig kon ik de volgende dag al een vlucht terug kopen (met last minute deal!). Dus ik schrijf deze update nu vanuit Bandung, een heerlijke stad net na Jakarta waar ik een aantal daagjes in de voetstappen van mijn voorouders treed. Maar de leuke verhalen hier krijgen jullie nog van me tegoed!

1. Pascale:
    8 mei 2017
    Oh en goed nieuws!! Ik heb EINDELIJK m'n foto's geüpload. Duurde ff maar dan heb je ook wat. Helaas ben ik van Lombok veel foto's kwijt door stomme scooterdieven, maar iets is beter dan niets.
  2. Wil:
    8 mei 2017
    Hoop foto's ziet er mooi uit maar dat wist ik wel.
  3. Thea:
    31 mei 2017
    Hallo Pascale, Erwin is helemaal jaloers dat je in Singapore bent geweest. Het walhalla van skyskrapers en zo meer. Gelukkig was er voor jou ook van alles te beleven. Hopelijk ben je weer helemaal opgeknapt. Veel plezier nog de komende dagen. Groetjes va Erwin, Lars, Kim, Jelte en Thea